Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Meziškolní mobilita žáků velké městské základní školy
Štiková, Štěpánka ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Vyhnálek, Jan (oponent)
NÁZEV: Meziškolní mobilita žáků velké městské základní školy AUTOR: Bc. Štěpánka Štiková ÚSTAV: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D. ABSTRAKT: Meziškolní mobilita žáků je závažný, ale u nás dosud velmi málo studovaný jev. Předložený explorativní výzkum mapuje mobilitu prostřednictvím případové studie městské základní školy. Je popsán demografický a sociální kontext školy. Jsou popsány případy žákovské mobility ve sledovaném období, práce zjišťuje jejich příčiny a na základě rozhovorů s aktéry života školy sleduje dopad mobility na třídní kolektivy. Šetření si klade za cíl popsat rozsah mobility žáků ve velkoměstské základní škole, identifikovat typy a charakterizovat příčiny a důsledky. Data analyzuje za použití mezipřípadového srovnávání. V průběhu sledovaného období došlo na vybrané škole na druhém stupni ke třem příchodům a pěti odchodům žáků. Vzhledem k celkovému počtu žáků na druhém stupni je to roční pohyb 4 %. U všech případů kromě jednoho se prokázal souběh dalších problémů v rodinném prostředí nebo ve škole s přestupem. KLÍČOVÁ SLOVA případová studie, škola, meziškolní mobilita, přestupy žáků, Česká republika
Případová studie venkovské základní školy
Zelenková, Blanka ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat vztah mezi chováním a organizací středně velké venkovské základní školy a rozhodováním rodičů. Práce se zabývá vývojem strategie školy v závislosti na vnějších a vnitřních podmínkách. Druhá část výzkumu pak popisuje přestupy žáků do školy a ze školy, rodičovské rozhodování o přestupech a zkušenosti žáků, kteří do popisované školy přestoupili. Teoretická část vymezuje pojmy škola jako instituce a organizace, shrnuje dosavadní řešení problematiky. Praktická část představuje kvalitativní případovou studii, která vychází z analýzy údajů o obci, dokumentace školy a rozhovorů s pracovníky školy, rodiči, žáky. Jako "vnořené" jsou popsány případy sedmi žáků, kteří buď přišli do školy z obcí mimo spádovou oblast školy, nebo do školy přestoupili v průběhu školní docházky. Diplomová práce identifikuje shody a rozdíly v popisovaných příkladech a také vyvozuje závěry pro práci školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.